Vier routes naar een succesvolle new businesscase
Zo kom je tot een succesvolle new businesscase

Vier routes naar een succesvolle new businesscase

Redactie Baaz
Van alle innovatieprojecten haalt 80 procent de markt niet. Is de start van innovatie voor jou persoonlijk ook een zoektocht? Dan ben je niet de enige. Misschien word je tegengehouden door een gebrek aan tijd en middelen. Of je weet niet goed wat de eindklant wil. En veel collega’s schepen je af omdat zij hun nek niet willen uitsteken.

Vier routes gebundeld

Als spreker over innovatie ontdekte Gijs van Wulfen in ruim vijftig innovatieprojecten hoe je de chaotische start van innovatie kunt structureren. En welke tien essentiële activiteiten je in welke volgorde moet uitvoeren om succesvol het innovatiedoolhof te doorlopen. Vanuit vier logische startpunten lopen er heldere routes naar een succesvolle businesscase voor nieuwe producten, diensten en businessmodellen: de Idee-route, de Technologie-route, de Klantknelpunt-route en de Noodzaak-route.

Geïnspireerd door cases van Airbnb, Google Glass, Angry Birds, LEGO en via deze innovatieroutes leer je essentiële vragen te beantwoorden voor een succesvolle start van innovatie, zoals: Hoe weet ik of de klant erop zit te wachten? Of het maakbaar is? Of het rendabel is?

De auteur

Gijs van Wulfen (1960) is professioneel spreker, auteur en trainer over innovatie en design thinking. Hij is de grondlegger van de VOORT innovatiemethode. Gijs helpt organisaties effectief te starten met innovatie en het bedenken van nieuwe producten en diensten. Bovendien was hij in 2013 een van de eerste Influencers bij Linkedin en heeft 300.000 volgers. Al vier jaar op een rij is Gijs gekozen in de top 10 van de internationale innovatiebloggers top 40.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie