Nieuwe Ford Focus vol geavanceerde rijassistentiesystemen

Nieuwe Ford Focus vol geavanceerde rijassistentiesystemen

Redactie Baaz

De geheel nieuwe Ford Focus is gepresenteerd. Het is volgens Ford technologisch de meest vooruitstrevende Focus ooit.

Het nieuwe model is vanaf een blanco vel ontwikkeld, en in nauwe samenspraak met klanten. Het doel; een gezinsauto presenteren met de meest vertrouwenwekkende, intuïtieve en aantrekkelijke rijervaring voor alle inzittenden.

Human-centric designfilosofie

De Focus is het eerste model dat ontworpen is via een nieuwe 'human-centric' designfilosofie die zinnenprikkelende styling koppelt aan toonaangevende aerodynamica, en tegelijk een ruimer interieur oplevert met materialen van hoge kwaliteit en een sublieme afwerking.

Ford introduceert verschillende geavanceerde rijassistentiesystemen in de Focus voor een intuïtieve rijbeleving:

Adaptive Cruise Control (ACC) nu met Stop & Go, Speed Sign Recognition en Lane-Centring voor moeiteloos rijden in langzaam rijdend en stoppend fileverkeer.

Adaptive Front Lighting System met nieuwe, cameragestuurde bochtenverlichting die de lichtbundels van de koplampen aanstuurt door bochten en verkeersborden te monitoren – uniek in de auto-industrie.

Active Park Assist 2 dat nu ook de bediening van de versnellingsbak, het gaspedaal en de remmen overneemt voor volledig autonoom parkeren.

Fords eerste Head-up display (HUD) in Europa, waardoor de bestuurder beter de ogen op de weg en het verkeer gericht kan houden. 

Evasive Steering Assist die de bestuurder helpt om afremmende of langzamer rijdende voorliggers te ontwijken en een aanrijding te voorkomen.

Continuously Controlled Damping

De nieuwe Focus zet de door zijn voorgangers gevestigde reputatie van twintig jaar toonaangevende rijdynamiek voort. Dat is, voor het eerst bij een Focus, te danken aan de toepassing van Continuously Controlled Damping (CCD) technologie op de onafhankelijke voor- en achterwielophanging.

Ook de standaard rijmodi, een nieuw geluid- en trillingdempend subframe voor de achterwielophanging en door Ford gepatenteerde veertechnologie dragen daaraan bij. Van de Focus heeft Ford tot op heden bijna zeven miljoen exemplaren verkocht in Europa en meer dan zestien miljoen wereldwijd sinds de introductie de eerste generatie in 1998.

Prijs en verkrijgbaarheid worden later bekend gemaakt.

 

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie