Een boek naar de toekomst sturen voor positiviteit. Met Books to the Future kan het!

Een boek naar de toekomst sturen voor positiviteit. Met Books to the Future kan het!

Redactie Baaz

Schrijf je eigen papieren tijdmachine

Velen van ons hebben de laatste jaren een zware tijd gekend. De kans op nieuwe lockdowns, financiële onzekerheid en politieke onrust doet mensen vrezen. Books to the Future is een nieuw platform dat mensen helpt om op een positieve manier naar de toekomst te kijken. 

Hoe? 

Men kan vanaf nu een boek naar de toekomst sturen: we prikkelen iemands gedachten over persoonlijke doelen, voorspellingen, verwachtingen en meer. Dan maken we van de antwoorden een boek en verrassen de klant ermee op een zelfgekozen datum tussen nu en een jaar. De boekproducten zijn beschikbaar in paperback en hardcover en kosten tussen de 12,95 en 17,95 euro. 

Op dit moment zijn er boekproducten beschikbaar die men voor zichzelf kan vullen (Me to the Future), met vrienden (Friends to the Future), met diens partner (Us to the Future) of samen met diens kind (You to the Future). De boeken zijn wereldwijd beschikbaar in het Engels en Nederlands. 

De vragen hebben allemaal een humoristische en positieve insteek, zoals: 

  • Waar hoop je op te proosten met je beste vriend als dit boek op je deurmat valt? (Me to the Future)
  • Tiny Houses, vegetarische leverworst, huisdieren op Instagram of iets serieuzers. Is er iets waarin jij en je vrienden van mening verschillen, maar waarvan je graag wil dat jullie dan meer op één lijn zitten? (Friends to the Future)
  • Denk je dat jullie meer gaan lijken op het traditionele huisje-boompje-beestje-koppel, of er juist verder van verwijderd raken en waarom? En wat wil je zelf graag? (Us to the Future)
  • Waar spaar je voor met je zakgeld en denk je dat je je doel bereikt hebt als je dit boekje ontvangt? (You to the Future)

Books to the Future is een dynamisch platform en zal regelmatig voorzien worden van nieuwe vragen en boekproducten.

Missie

Om mensen te helpen uit te kijken naar wat komen gaat en om sterke connecties te creëren tussen de klant en de mensen die hem of haar het meest dierbaar zijn, inclusief die persoon zelf. Wij willen mensen helpen om het stellen van doelen, voorspellingen en toekomstige mijlpalen en vieringen (extra) leuk te maken, door ze te inspireren om groots te dromen door een verrassing te creëren die wordt versterkt door het onbekende element van tijd.

Team

Het dagelijks team bestaat uit oprichter Coen Borgman (ondernemer in het boekenvak en oa. voormalig Editorial Director StoryTerrace) en Else Kemps (winnaar Turing Gedichtenwedstrijd en het NK Poetry Slam), die de prikkelende en positieve vragen schrijft. De boekomslagen zijn ontworpen door Roald Triebels, bekend van werk voor oa. Herman Koch, Murat Isik en Jonathan Safran Foer.

Adviseurs

Het team wordt bijgestaan door adviseurs Jaap Parqui (uitgever woordenboek Dikke van Dale en career coach), Marc Barteling (founder Why I Love This Book en product manager) en Lars Gierveld (presentator RamBam en founder Kumasi Drinks).  

Innovatief

Books to the Future was in de race voor de Renew the Book Pioniersprijs 2022 die op 1 november jl. werd uitgereikt. Het platform kent een aantal innovatieve elementen, waarvan de meest belangrijk de samenwerking met een wereldwijd printnetwerk, waardoor de boeken altijd door de dichtstbijzijnde printer gedrukt worden. Dit verkleint de ecologische footprint aanzienlijk. De boeken zijn dan ook wereldwijd bestel- en leverbaar, zodat iedereen op een positieve manier naar de toekomst kan kijken!

Ontstaan

Oprichter Coen Borgman werkte jarenlang in Londen voor een bedrijf dat levensverhalen van mensen vastlegt in boeken. Hij merkte dat mensen vaak op een negatieve manier terugkijken op hun leven: er kwamen pijnlijke gebeurtenissen aan de oppervlakte of zaken waar mensen spijt van kregen. Dit en enkele negatieve gebeurtenissen in zijn eigen leven, zoals een heftige lockdown in Engeland en een ontslagronde, zorgden ervoor dat Borgman graag een platform wilde beginnen waarbij mensen op een positieve manier naar de toekomst kunnen kijken. Dat werd Books to the Future. Ook hoopt hij dat dit afstraalt op het boekenvak en mensen het boek als een mooi, innovatief en positief product blijven zien.  

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie