Hoe te overleven in tijden van radicale innovatie

Hoe te overleven in tijden van radicale innovatie

Redactie Baaz

De Belgische technoloog, ondernemer en bestsellerauteur Peter Hinssen stelt in de Nederlandstalige versie van 'The Day After Tomorrow – Hoe overleven in tijden van radicale innovatie' dat in exponentieel veranderende tijden, bedrijven op (heel) lange termijn moeten denken en radicale innovatie moeten durven inzetten om hun eigen toekomst veilig te stellen.

Hinssen beschrijft welke businessmodellen, technologieën, culturen en innovatiemodellen succes veroorzaken in een ‘Day After Tomorrow’ die steeds sneller op ons afkomt. 

Daarnaast inspireert hij de lezer met praktische innovatiecases en -modellen van corporate pioniers die erin geslaagd zijn om lange termijn denken in hun DNA te integreren en zo zichzelf te blijven heruitvinden: onder andere Mastercard, Haier, CLAAS, Johnson & Johnson en Deutsche Telekom.

Geen eenzijdig ‘hoera-verhaal’ rond innovatie

Hierbij gaat de technologie-ondernemer de pijnlijke vragen niet uit de weg. Zijn boek is geen eenzijdig ‘hoera-verhaal’ rond (technologische) innovatie maar sluit af met een kritische kijk op de schaduwkant van ons aller Day After Tomorrow: over het falen van overheden om verder te kijken dan de volgende verkiezingen, basisinkomens, de toekomst van het kapitalisme en het verschuiven van de macht van overheid naar bedrijfsleven.

Binnenkort verschijnt ook 'Customers the day after tomorrow', geschreven door Hinssens nexxworks-businesspartner Steven Van Belleghem. Beiden schreven een hoofdstuk in elkaars boek. Meer weten over The day after tomorrow? Lees hier het inkijkexemplaar.

Redactie Baaz
Door: Redactie Baaz
Redactie

Redactie Baaz

Redactie