App startup Stockon houdt boodschappenvoorraad op peil

Bart Remmers
Gemiddeld spendeert de consument 150 minuten per week aan boodschappen doen en sjouwt men 300 kilo per jaar mee naar huis. Kostbare tijd. Startup Stockon biedt een tweewekelijkse boodschappenservice die leert wat jij nodig hebt en dit als eerste food-commerce speler door heel Nederland gratis thuisbezorgt.

Iedereen maakt het weleens mee: je zit op het toilet en het toiletpapier is op of je zit net lekker aan je ontbijt en je pot pindakaas is leeg. Volgens Stephan Bosman, co-founder, speelt Stockon hier slim op in met een app die leert van je verbruik waardoor je nooit meer zonder hoeft te zitten.

Volgens Rene Hansen, co-founder, zal het assortiment bij de start zich voornamelijk richten op het bezorgen van houdbare producten. Hansen geeft aan dat Stockon de ambitie heeft om het assortiment in de loop van de tijd snel uit te breiden. Dit zal mede gebeuren op basis van de feedback van de klanten. Mis je bijvoorbeeld iets in het assortiment? Stuur een chatberichtje naar de customer care via de app of de website en de wensen worden meegenomen.

Geen losse boodschappenlijstjes meer

Het concept is daarbij dat je geen losse boodschappenlijstjes meer hoeft samen te stellen maar dat je éénmalig een digitale voorraadkast aanlegt. Elke twee weken volgt er een levering die je natuurlijk kan pauzeren of aanpassen indien de situatie daar om vraagt.

Vóór iedere levering doet de app een suggestie over welke producten aangevuld moeten worden, gebaseerd op verbruik, gezinssamenstelling en persoonlijke voorkeuren. Zo krijgt de app de inzichten om het leven van de gebruiker zo gemakkelijk mogelijk te maken.

Stockon is in 2017 opgericht in Utrecht. Bij de startup bouwen meer dan 30 mensen aan deze nieuwe dienst.

afbeelding van Bart Remmers
Door: Bart Remmers

Bart Remmers | Redacteur

Bekijk alle artikelen van Bart